Inspiration

Under höstens lopp har jag haft förmånen att lyssna till ovanligt många bra föreläsare. Därför ska jag lista dessa och tipsa er om att lyssna på dem om ni får tillfälle.

1. Kjell Enhager toppar överlägset min lista! Tänk så enkelt allt är om man använder rätt metod. Allt är verkligen möjligt! Återigen får jag detta bekräftat.

2. Mia Börjesson föreläser om att vända från ett problemfokus till ett möjlighetsfokus. Tänk om också skolvärlden i större utsträckning kunde anamma detta.

3. Elaine Bergqvist, tack Elaine för att du påminner om vad retoriken har för betydelse och lär oss bemöta härskartekniker på rätt sätt!

4. Carin Göthblad är så torr så hon blir komisk men är samtidigt en väldigt kompetent polis. Tänk om fler poliser kunde tänka som du!

5. Kan inte låta bli att omnämna Susanne Pettersson trots att det var ett tag sedan jag lyssnade till dig. Inte ett öga var torrt efter den gripande föreläsningen om varje människas inneboende drivkraft att lyckas nå mål i livet. Tack, Susanne!

Om jag skulle lyckas förena allt det som ovanstående föreläsare förmedlar så  är jag övertygad om att även lilla jag skulle kunna bidra till en bättre värld. Bäst att sätt igång på en gång...

tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0