Semester

Happ då är vi hemkomna efter en helt härlig vecka på Gotland. Vi har badat, solat, ätit gott, sett tornerspel, njutit av den fantastiska naturen, umgåtts med goda vänner och helt enkelt haft det bäst! Jag har även upptäkt bra shopping på Gotland; fårskinn är billigt, Himla har outlet på ön och det finns mycket fint hantverk...

Vi började i Uppsala där vi lärt oss allt som bara går om Carl von Linné. E tycker det är skithäftigt med honom och allt han åstadkom. Tala om kultiverade barn...



Gata uppkallad efter blomsterkungen



E på stenjakt, MÅNGA stenar blev det...



L med riktig riddarutrustning. Han höll på att falla omkull då munderingen var på plats ;)

Men mitt i allt det härliga så händer det några små plumpar...



E klämmer handen i en skampåle och vi får åka tillbaka till Visby för röntgen. Tack och lov var inget brutet. Natten efter vaknar jag av att L kräks mig rätt i nacken. Inte så smidigt att kräkas i ett tält.



Nattens kräkskörd som tog en halv dag att tvätta rent. Natten fick jag sova tätt hopkrupen mot KJ som snällt delade med av sin sovsäck. Trots små incidenter hade vi  det toppen och har inte sagt hej då till Gotland, utan vi skildes från ön med ett vi kommer tillbaka!



Grillning och solnedgång vid Lauterhorn, Fårö. Tack Andreas och Maria för att ni visade oss detta smultronställe!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej! :) Jag och Radon tycker du ska ta och komma ner och hälsa på oss nån/några dagar juh ;D

2008-07-23 @ 18:04:03
URL: http://knasboll999.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter som en händelserik tripp!

Vi har inget bestämt inflyttningsdatum i och med att vi bygger själva. Vi räknar med att flytta in under oktober-månad. Blir superkul. Jag förstår att ni längtar. Blir det rött hus eller? Det är överdos på vita för tillfället =)

2008-07-27 @ 11:54:31
URL: http://mittlillabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0