Att vilja lyckas i livet

"Alla kan bli bra på någonting, problemet är att lista ut på vad"
                                                                                               David Lega

I torsdags hade vi besök av David Lega. Han föreläste inom ämnet Idrott för alla eller bara för några få- Kan jag vara med. Jag blir så oerhört fascinerad av människor som inte ser eller söker hinder i livet utan ser möjlighter med de mest jobbiga saker.

Det är otroligt (men sant!) att vi alla kan bli bra bara man bestämmer sig, och då menar jag BESTÄMMER! Inte jag ska försöka eller om jag ska hålla ut så länge som möjligt utan här och nu bestämmer jag mig för att förverkliga en dröm. Vi kan alla bara vi vill tillräckligt mycket. Det är då man bestämmer sig för att förverkliga sin dröm.

Tänk vad häftigt det är!!

Kan berätta om ett bestämma scenario ur mitt liv. Jag hade sökt ett jobb och varit på intervju. Inför intervjun peppade jag otroligt mycket och fokuserade på mig, vad jag är bra på och varför just jag ska ha jobbet. Observera Ska ha jobbet inte varför jag skulle passa för tjänsten. Efter intervjun reflekterade jag och säger åt min man:
-Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag inte fick jobbet. Det bara fanns inte i min värld. Gissa om jag fick jobbet?!

Jag tror att det omöjliga är möjligt!
So go for it!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0