Hej, jag behöver telefon i mitt nya hus...

Ungefär så lät det när jag ringde till Telia för att kolla upp vad de har att erbjuda. Jag skulle vara duktig och för en gångs skull jämföra olika alternativ. Tala om djungel!!! Man kan inte se vad de har för erbjudande förrän två månader innan inflyttning. Hur sjutton ska vi då kunna säga till grävkillarna att gräva för eventuellt fiber (eftersom de är på plats). Nej, man måste snällt vänta för att senare anlita en ny grävare för att gräva en eventuell kabel. Har de avtal med grävfirmorna?!

VARFÖR KAN INGEN BARA SÄGA HUR JAG SKA GÖRA FÖR ATT FÅ IN TELEFON, TV OCH BREDBAND I MITT HUS???

Istället får jag konstiga frågor som om mina grannar har telefon? Ja, det tror jag. Det ska typ byggas tvåhundra villor där och visst hoppas jag att även mina grannar ska kunna ha telefon. Det är ju inte en avlägsen plats i inlandet som vi bygger på utan detta hör ju trots allt till stadsplanerat område i Umeå, en stad med typ 110 000 invånare!

Kom igen Telia och alla andra aktörer på marknaden, säg vad jag ska göra för att få tillgång till civilisationen även i mitt nya bo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0