Ge mig mera tid och jag ska bli en bättre människa!!

Så känns det just nu! Livet går i en rasande fart  nu och jag hinner inte ta tag i mitt privatliv. Under senaste tiden har två nära hästvänner gjort fina resultat på tävlingsbanorna. Resultat som jag utan dåligt samvete kan ta åt mig äran för. Lite grann i alla fall...

Det började med Mia och Radon som tog hem bronset i Norrlandsmästerskapet för juniorer/youngriders. Dvs ryttare under 21 år tävlande på stor häst. Min del i den framgången är att Radon bott hos mig och fått sin utbildning här. Mia var köparen av rätt virke och jag vet att denna häst hjälpt henne ett stort steg framåt i ridningen. För ett år sedan tävlade Mia LB lokalt med sin ponny. I år är hon tredje bästa ryttare i Norrland under 21 år. Dessutom är hon bara precis 18 år fyllda! Stort GRATTIS till er!

Den andra framgångsagan är Saga och Ilion som i helgen vann distriktsmästerskapet för D-ponnyer. Jag tränar Saga och kan lugnt säga att tjejen är mer än värd segern. För 3 år sedan när Saga köpte Ilion så var han i största laget och lekte mest med Saga. Ja han formligen bollade med henne som om hon vore en liten boll. Till och med så mycket att hon fick åka ambulans. Men Saga är inte vilken tjej som helst. Hon är en riktig kämpe, sånt gillar jag! Grattis till dig oxå!

Sedan har jag (detta låter smått fantastiskt) blivit erbjuden en häst. Bara sådär... Jag känner inte ens människan! Hur som helst, stuteriet har för många hästar och behöver "bli av" med dem. Hästen som jag har blivit erbjuden är en treårig valack e. Akribori - Briar, 166 mkh. Han är inriden och "klar", bara att fortsätta ;) Jag har fått en otroligt bra deal. Helst skulle jag bara vilja ropa JAAAAAAAAAAA!!! Men vi känner att vi måste ta beslutet gemensamt i familjen. Det är ju så mycket annat som händer för oss. Visst är det fantastiskt! Nåja min kompis har en helbror till ovannämnda häst och hon har väl vid något svagt tillfälle tyckt att jag är en hyvens tjej och råkat nämna det för stuteriägaren. Tänk så det kan gå...
pst... stuteriet är känt och har exporterat flertalet super hästar.

Annars går livet framåt i racerfart mest hela tiden. Jobb, fotboll, Exon, äta, sova, pussa gomorron, skola osv... Lovar dock att bli bättre på bloggandet men våran dator är lite off just nu. (skit virus och skit uppkoppling!)

Ha det gott!


Radon med prisrosett! (bild lånad från britta-foto.se)

Kommentarer
Postat av: karin

Åh fina Radon! Han är världens bästa läromästare Outi!! :) Och du... du bara MÅSTE ju tacka och ta emot vad gäller den där hästen! Låter för bra för att vara sant!!

2008-09-26 @ 00:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0