I´m bizzy...

Efter mitt föredrag på engelska så hör och häpna har jag pratat engelska minst en gång i veckan. Sist blev det till och med frivilligt. I fredags hade jag lite bråttom hem. Cyklade på i bra far när en dam med utländsk härkomst försökte stoppa mig på stan. Eftersom jag var stressad så bara slank det ur mig:
- I´m bizzy, I have to pick up my children.
Vet att jag i all hast hann tänka att hon kanske inte kan svenska utan att det är enklast med engelska eftersom jag hade så bråttom. Oj, vad jag skrattade åt mig själv! Här föredrarjag hux flux engelskan före både svenska och finska. Kvinnan blev lite paff och ursäktade sig på svenska, tihii...

Kommentarer
Postat av: karin

Hahahaha! :D

2008-09-26 @ 00:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0