Mekonomen suger fett!

Vi behöver en dragkrok på vår bil.
Som villaägare och hästinnehavare har vi märkt att detta är ett måste.
Kollade med Volvo vad de skulle ha och när de hade tid.
För dyrt och på tok för lång väntetid.

Funderade ett tag...
Kom ihåg reklamen, Mekonomen direkt.
De var billigare och hade tid påföljande morgon.

Katching!!
Lyckan var gjord.

Jag ska iväg på hästtävling i helgen och slipper mao låna en bil.
Bokar transport.
Betalar tävlingsavgifter. (fås endast tillbaka vid sjukdom hos häst eller ryttare)

17.15 ringer Mekonomen direkt och meddelar att de gjort en dubbelbokning.
Och...

Sedan följer en lång fortsättning där en inkompetent bokare försöker.
Observera försöker.
Det bästa är när han erbjuder mig en tid på en verkstad lite utanför stan fredag kl 07.00.
Toppen hinner jag tänka.

-Vilken verkstad är det?
 tystnad....

- Den ligger i Örnsköldsvik
-Tack men nej tack!

Tror han skämtar!
Men det är fullt allvar, han tror man kan ta ledigt från jobbet, åka tio mil för att sitta hela dagen i en verkstad för att få en dragkrok monterad.
Sedan erbjuder han mig att själv ringa runt till deras verkstäder för att kolla eventuella avbokningar.
Dvs göra hans jobb.
- Nej tack! (igen)

De arbetar på febrilt och kommer med det ena förslaget sämre än det andra.
Jag å min sida tar saken i egna händer.
Bokar tid på en lokal verkstad. (som dessutom visar sig vara billigare)

Så på torsdag 07.00 blir vår bil en dragbil på riktigt!

Säger det bara Mekonomen suger fett! Kommer ALDRIG mer att vända mig till dem!!
ALDRIG MER!!!


Volvo_V70_61_of_88_


Kommentarer
Postat av: Inspirera Mera

Åh vad jobbigt! Tur att det löste sig för dig ändå.



Svar:

Jag tror min lycka är gjord! Vi är väldigt intresserade av att bygga Tenor och har fått rådet förut att Skidstahus kan bygga enligt ritningen.



Dessutom är vi intresserade av en tomt på Tavleliden och var där senast i helgen för att kolla på de lediga tomterna. Du får gärna maila mig om du vill. ([email protected]) Kram Sandra

2009-10-21 @ 18:26:12
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Anonym

Va bra att det ordnade sig med bilen.



Jag har själv tänk på hur Ferro kommer reagera om han blir själv på natten, så det är ju jättebra att de får sällskap av varandra :D

2009-10-22 @ 17:14:05
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Trist men gott att det löste sig tillslut både bra och billigare. Trevlig helg!

2009-10-23 @ 13:28:15
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Johan

Äh, mekonomen är bästa bildelskedjan, dem är alltid det bästa grejerna gemfört med biltema (feltema) och meca! jag har alltid blivit bemött på ett bra sätt på mekonomen och jag tycker oavsett den inkompitenta killen på mekonomen-direkt så ska man handla på mekonomen, för det är prisvärda saker man hittar där.



ha en bra dag!

kram Johan

2011-04-24 @ 14:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0