Ibland är det bra att vara envis

Just nu tittar vi på tapeter till huset. Sedan länge tillbaka har vi bestämt (observera bestämt) att ha en tapet från Boråstapeter som fond i vardagsrummet. Tapeten heter Eco House 9814. För drygt en vecka sedan besökte vi en av tapetaffärerna i stan. Bara för att ville jag kika på just denna tapet. På katalogen står det skrivet med STORA bokstäver

Utgår 0808

Vilken panik!! Nu har jag försökt beställa den på internet - slut! Ringt runt till olika butiker - slut. Men skam den som ger sig. Jag ringde till Boråstapeter och frågade vilka butiker som tagit in ett lager av tapeten. (har förstått att de flesta har den som beställningsvara) Fick en lista på nästa 20 butiker runt om i sverige. Första butiken jag ringde till (sundsvall) hade en rulle. Jag behöver 2 rullar. Men en är bättre än ingen så hon skulle lägga undan och hålla rullen över dan. Nästa butik (Gävle) har hör och häpna kvar mååånga rullar av den, yiiipiiieee!! Farbrorn måste tro att jag var tokig för han poängterade flera gånger att det blir frakt på försändelsen. Men nu är 3 rullar (tog-en-extra-utifall-att) på väg uppåt för att pryda vårat vardagsrum.

Så jag säger det än en gång, skam den som ger sig!! Min man uttryckte det på ett annat sätt:
- Det är nästan äckligt så envis du kan vara ibland. Men det är ju lite bra också ;)



Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, då måste jag ner på stan och kolla. jag såg en lampa förra veckan för 349kr som skulle kunna vara fin. Verkade vara lite av en "bra-pris-lampa"-grej!

Trevlig helg =)

2008-08-15 @ 18:45:48
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Anna

Glömde gratulera till tapetjakten eller rättare sagt vinsten =)

2008-08-15 @ 18:47:24
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Pratglad

Har du fått ihop de rullar du behöver?! Jag har kollat våra gömmor och någon hel rulle över har vi inte. Hoppas att du fått tag i tillräckligt och att det blir snyggt hemma hos er. Vi är SUPERNÖJDA med vår fondvägg!!!



Lycka till!

2008-08-16 @ 19:14:59
URL: http://pratglad.webblogg.se/
Postat av: Frida L

Fina tapeter! Åå...jag längtar tills jag också får välja sånt. =)

2008-08-18 @ 22:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0