oj, vad tiden rinner iväg!

Att jag inte hunnit blogga är ingen ursäkt men det har varit mycket nu...

Veckan började med att barnen skulle "börja på riktigt" på fritids. Vilket var spännande kanske mest för mamma och pappa. Att lillebror blivit stor och det faktum att vi inte har några dagisbarn längre eller ska man säga inte just nu i alla fall. Framtiden får utvisa om vi hamnar i dagis svängen igen...

På tisdag hade vi en riktig "simpsons-dag". Det vill säga en dag då inte solen riktigt vill le mot oss. Nåja det var nog mest kvällen som var så. Jag lyckades låsa ute barn och man när jag for till stallet och KJ fick snällt sätta de regnblöta barnen i trapphuset medan han lånade grannens bil för att hämta nyckeln i Ansmark (ca 1,5 mil från oss). När han senare på kvällen skulle tvätta bilen på volvo så nödstoppades biltvätten och han hade det inte helt lätt att ta sig ut. När han kom hem hade jag dragit igång ett brödbak. Hux flux var mjölet slut och klockan var typ 22.30. Inte läge att låna från grannarna heller. Vi hällde i lite grahamsmjöl istället. Sedan var KJ så omtänksam och sade gå du och lägg dig så gräddar jag bröden. Puss älskling vad du är snäll! Jag somnade dock på soffan och vaknade till att någon flyger upp och skriker: BRÖDEN!!! Han hade också somnat och ut från ugnen fiskade han tre nya grillbriketter  dock i lite större och mera avlångt format ;) På morgonen uttryckte E att KJ är ju som Homer Simpson, thiii...

Sedan har svärfar varit på besök och det blir rätt intensivt med fem personer på 77 kvm. Men det går när man vet att man inte ska bo så i all framtid. (tror nog att det skulle funka även då)

På onsdag började skolan och vi har ju en som är nybörjare på det planet, även fast ingen skulle tro det. L har funnit sig super i att börja skola och fritids. Han spelar fotboll med de som är ett år äldre och känner därför en hel bunt av barnen på skolan. Sedan har han ju storebror och alla hans kompisar. Han är liksom så lätt. Allt fugerar bara. Skönt, men som förälder frågar man sig ändå om allt VERKLIGEN fungerar. Skolstarten skedde i den nybyggda sporthallen, sjöfruhallen. Barnen fick marschera in till tonerna av Star Wars. Tala om att killarna tyckte det var mäktigt.

På onsdag hann vi även vara på byggsamrådsmöte på kommunen. Tala om att man inser hur OFANTLIGT lite man kan om det här med att bygga hus. Men det blir nog bra i slutändan. Vi kunde ju inte så mycket om det här med att ha barn heller innan vi väl fick dem. Det kan ju inte vara mer komplicerat att bygga hus. Eller vad säger ni som har erfarenhet av båda delarna?

Sedan var det fredag och jag fick stanna hemma med en förkyld E. Han är ju rätt stor nu och det är inte lika jobbigt när han är sjuk som det var när han var typ 1-2 år. Därför hann jag både tvätta, baka och städa lite. När allt var gjort hämtade jag in posten där nya numret av Family Living låg. Tala om lyx att få läsa den ostört och samtidigt mumsa på nybakta pizzabullar! Till helgen blir det slapp-lördag och aktivitet-söndag; stallet, kyrkan, cirkus och simskola ;)
Trevlig helg!!




Kommentarer
Postat av: Mia

Tack :D :D :D

2008-08-25 @ 11:27:12
URL: http://knasboll999.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag hittade den inte på internet :/ och jag har ingen skanner :( ska leta vidare

2008-08-27 @ 22:00:51
URL: http://knasboll999.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0