Sports and leisure

Idag har jag gjort något som jag aldrig drömt om att göra. De som känner mig väl vet att inte jag jag är så duktig på engelska. (eller så är det självuppfyllande profetia) Hur som helst skulle jag välkomna utbytesstudenter. Brukar vara ca 40 st (enl min chef). Igår fick jag veta att de är ca 150 st. Okej, det ska väl gå tänkte jag...

När jag anländer tilll föreläsningssalen som tar 700 pers så får jag veta att det blir 350 studenter. Från 40 till 150 till 350.. Rätt stor skillnad på 40 och 350 speciellt då jag aldrig tidigare hållit i föredrag på engelska. Vilken tur att jag åtminstone inte tycker att det är jobbigt att tala inför en större samling människor. Men det där med engelska... Det är ungefär som att be en dyslektiker läsa inför samma publik, nåja, nästan iaf.

Men nu är det gjort och jag klarade mig åtminstone hyfsat. (tror jag...) Många kom fram efteråt och ställde frågor, så helt ointressant kan det ändå inte varit...

Tänk vad jag varit modig idag!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj vad modig du är!! Det skulle jag aldrig våga, engelska är inte min grej helt enkelt ;)

2008-08-29 @ 08:24:39
URL: http://knasboll999.blogg.se/
Postat av: mia

snart hoppas jag har skickat iväg ett mail till hon jag skulle få dom av för att se var dom tagit vägen..:)

2008-09-03 @ 14:43:17
Postat av: Mia

Nu finns det några biler.. hoppas de kommer flera bara =)

2008-09-03 @ 22:29:15
Postat av: Mia

Men nu är det lite dåligt uppdaterat här igen tror jag visst....

2008-09-04 @ 09:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0