Konstigt...

Igår har jag och älskling gjort den sedvanliga shoppingrundan. taika iittala 146

Först kikade vi in till Fabriksbutiken. Me like it! Tillslut tyckte maken att nu räcker det för jag tror han blev orolig att jag skulle köpa hela  butiken... fniss Dock han hag få med mig två kartio glas (har gått sönder några), en liten alvar alto skål för flingsalt och två muggar Taika från Iittala. Ångrar dock att vi inte köpte dde små Ittala skålarna som nu såldes för 99 kr. (ordpris 229 kr) Skyller på att jag drogs ut från affären innan jag han shoppa klart ;)

Sedan var det dax för shopping no 1. Har ALDRIG varit så länge på det stora varuhuset. Inte ens då jag besökt det med mina vänninor. Men nu...Ut kom vi med Billy som ska bli bokskåp i nya huset, TV-bänk Stockholm och en massa annat smått och gott. Dessutom fick man 50 kr för varje handlad 500 kr. Perfekt! Då blev det inte så dyrt med småplocket.

Vad konstigt det är att man åker upp till ingenstans för att där göra en massa shoppingfynd. Funderar om jag måste hinna en sväng till Pentiks fabriksförsäljning innan det är dax att styra kosan söderut...

Pst... måste bara nämna att jag fått en superfin Babushka av svärfar i julklapp. Han hade köpt den under en tjänsteresa till Ryssland. Har aldrig sett en så vackert målad tidigare. Tack! svärfar!


Kommentarer
Postat av: Nicke från Bure

Min sambo är "bloggoholic" på bloggar om inredning och hus så hon skrek till igår och sa att "de där var på IKEA samtidigt som oss i lördags". Tittade på bilden och tyckte jag kände igen dig! Vi skulle också titta på TV-bänk men det blidde inget köp denna gång... Snygg blogg! Snyggt hus! Härligt med ryggåstak. Ha de!

2008-12-29 @ 23:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0