Bygglov och nya äventyr!

Jiipie!! Då var bygglovet beviljat! Umeå kommun jobbar på bra, de lovade oss att bygglovet skulle vara färdig om 5-8 veckor. Det tog 4 veckor och 6 dagar! Samma var det när vi skulle få nybyggnadskartan, den var klar inom en vecka. Härligt!! Har hört så många skräckhistorier om utdragna kartor och bygglov. Men Umeå kommun verkar vara att lita på, eller?

Då återstår problemet med att ge förslag till utvändig färgsättning. I dagsläget finns tre möjliga kandidater; vitt, falurött eller falusvart. Vi kommer förmodligen att måla i slamfärg hur som helst. Eftersom vi valt gråa dörrar så tycker vi inte att  alla färger passar. Ibland funderar jag varför vi valde gråa dörrar, gaah! Men så påminner jag mig om att smuts inte syns lika tydligt på grått som på vitt. Jag har ju tidigare berättat om mitt städdilemma.

Nu är det bara två nätter kvar till vi ger oss av på äventyr igen (Berättade det åt L ikväll när han hade svårt att somna). Denna gång packar vi med tält, trangiakök, stövlar, regnkläder och kanske också långkalsonger. Tro inte att vi ska norrut, vi ska till Gotland! Men med den här sommaren och bristen på värme så är det nog klokast att helgardera för att alla ska hålla sig på gott humör ;)

På Gotland ska vi träffa våra goda vänner A & M med barn. De brukar vara på Gotland varje sommar, A har sina rötter där. Vi hoppas att de ska kunna berätta om alla smultronställen vi inte ska missa att besöka. Så nu Mia blir det lite paus i bloggandet ;)



E med "minikrokodil" fångad i fiskeparadiset

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

2008-07-08 @ 23:59:11
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Mia

Ha så trevligt på Gotland även om jag är väldigt skeptisk till det här med långa bloggpauser ;) Kram

2008-07-09 @ 09:09:43
URL: http://knasboll999.blogg.se/
Postat av: möm

Hoppas att Gotlandresan blir en hit och att ni får fint väder. Hälsa familjen MÖM



2008-07-13 @ 23:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0