Mygg, midnattssol och en krockad bil

Vi är uppe i midnattssolens forlovade land eller enklare sagt Tornedalen. På vägen upp skulle vi stanna till I Skellefteå på OKQ8 för att köpa batterivätska till stugan. Vad händer då... En gubbe backar rakt in i våran fina bil!!!! Vänster bakdörr blir intryckt och bakskärmen skrapas. Jaha det var den bilsemestern hann jag tänka. Men lyckligtvis är det inte vårat fel och vi kommer att få hyrbil när vi senare ska till Gotland.

Väl framme på stugan serverades vi en jättegod middag i grillkåtan som svärfar byggt. Mums! Vi har sedan varit två dager i fiskeparadiset  (vår E kallar stället så). Vädret hat inte riktigt kunnat bestämma sig, det har ömsom störtregnat och ömsom stekt på med solsken.

Nu är vi tillbaka i civilisationen och ska tillbringa några dagar hos mina föräldrar. Här har KJ och min pappa byggt ett fotbollsmål åt våra killar så det har hunits med rätt mycket bolltrollande. Mamma, lillebror (min) och jag har idag varit över tillFinland och varit på shoppingtur. Pentik har nämligen en stor butik med massor av 2:a sortering och massa annat till bra pris. "Fyndade" en skål och spanade in en del annat som ska inhandlas till det nya huset, så det blir nog en sväng dit även nästa gång vi är i trakterna.

Till helgen är det årets stora händelse här i bygden; Pajala Marknad. Folkmängden fördubblas och det är ganska trevligt att träffa människor man nästan glömt bort att de existerar. Killarna har spanat in karusellerna och planerat inköpen av pokemon kort. Själv hoppas jag på fint väder och att träffa på roliga människor.


Kommentarer
Postat av: Mia

Hallå, nu är det lite för längesen det uppdaterades här!!!!

2008-07-07 @ 21:35:18
URL: http://knasboll999.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0