Den blomstertid nu kommer, med lust och fägring stor

Idag var det dax för sommarstartfest på skolan. Morgonen började i totalt kaos...

Igår kväll råkade vi somna vid varsitt barn och bullarna som skulle bakas på kvällen blev inte bakade. Vi beslutade att vi skulle baka dessa på morgon. (Storkillen skulle ha knytisfika i klassrummet) Sagt och gjort, klockan ringer 06.30 och min superman stiger upp för att göra degen och jag lovar baka ut den om jag får dra mig lite till i sängen. Jag stiger upp och ska baka ut degen och den har inte jäst ett yns trots att allt skulle ha gått till enligt receptet påstår superman.

Inte en bra början för mig som lätt blir kinkig utan mat. Nåja efter mycket om och men finns där små, små bullar. Dukar upp bullarna fint i en korg med tjusig servett tillsammans med lite torra bragokex och rån. De sistnämnda för att fylla ut...

Dax att gå till skolan, det ösregnar och barnen hade inte fått med sig varken stövlar eller regnbyxor när de skulle vara fina. Men en supermamma löser allt, så även detta problem.

Väl vid fikabordet upptäcker vi att vi glömt något att dricka eftersom fokus legat på bullarna... Superman trollar fram lite päronsaft och friden infinner sig igen ;)

Sedan hem och städa, tycker inte att vi gör annat än städa. Förstår inte varför vi alltid har det så stökigt. Är vi en ovanligt stökig familj, eller har vi ovanligt stökiga barn? Vet att den lille är rätt bra på att släppa saker ur händerna lite här och där. Kanske vi bor lite för trångt så det känns stökigt så fort det ligger något på golvet. Nåja jag inbillar mig ialla fall att när vi flyttar till huset så kommer det ständigt att se ut som en sida ur ett glättigt inredningsmagasin. Snälla låt mig i alla fall tro att det blir så tills verkligheten möter mig vid ytterdörren!

Vi har även tittat lite på badrumsinredning, kakel, tapeter och golv idag! Vi har lite svårt att bestämma oss för vad vi ska ha för färg på kaklet i köket. Vi kommer att ha vita skåpluckor och svart virrvarr bänkskiva. Ena stunden tycker vi att vitt kakel blir bra, för att i nästa stund tro att det kan bli tråkigt. Turkost är fint men kanske inte ihop med röda julgardiner... Brunt är också fint men vi har ju bruna soffor, är rädd att det blir brunt i så många rum... Snälla är det någon som har bra förslag?! Jag vet att ni är några flitiga ena som läser min blogg men inte vågar lämna ett avtryck, kanske dags nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0