Huslängtan...

Tänk vad konstigt att man kan längta så mycket efter något man ännu inte vet om det är möjligt. Men jag är nog den evige optimisten som vet att även det omöjliga är möjligt!

Det jag längtar efter är vårat hus (Skidstahus, Timjan) som vi ännu inte fått bygglov för. Men det ska nog gå bra. Men vad jag förstår på andra som bygger på området så är det inte helt självklart. Men jag tror på vår idé!!

Huset är tänkt att målas falurött med röda knutar men vitt runt fönster och dörrar. Eller kanske vi hinner ångra oss och målar det vitt med grå/beige runt fönster och dörrar. Vilken tur att vi har lite tid att fundera!! Ska ju typ målas sommaren 2009. Frivilliga som vill hjälpa till kan anmäla intresse till familjen Krekula!

(lånad från skidstahus.se)

Vårat hus har en del förändringar jämfört med detta. Bland annat ska vi ha en bastu istället för klädkammare, kamin i vardagsrummet och inte "snett" vid entrén utan 90 graders vinkel. Lovar lägga in de riktiga ritningarna när de är klara "på riktigt".

Nu ska jag fortsätta längta men vill avsluta med orden som jag försöker tänka på så ofta som möjligt:

Livet är för kort för att man ska använda tiden till att tjura!

Kommentarer
Postat av: Mia

Klart det omöjliga är möjligt :D Det bevisade ju jag genom att kunna köpa Radon ;P

2008-05-14 @ 13:07:09
URL: http://knasboll999.blogg.se
Postat av: Anna

Hej grannen! Kul att vi nästan har samma hus. Våra grannar har "eran" planlösning, Tenor från Myresjöhus, tror jag. Våra6t blir lite dyrare än ert just pga att vi bygger lösvirke, inga färdigmonterade väggar os.v. Vi har ockspå,lite mer isolering och lite dyrare platta.
Hoppas ni får köra igång snart - det är ruskgt spännande...

2008-05-14 @ 13:44:20
Postat av: Anna

Oj, nu vet jag inte om der var du som undrade vad vårat hus skulle kosta, jag tänkte snabbt att O stod för Outi eller nåt sånt =)

2008-05-14 @ 13:48:13
Postat av: Anna

Japp, det stämmer!

2008-05-14 @ 14:41:31
URL: http://www.mittlillabo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0