Sand i skon och en vikarie som inte duger...

Tänk om jag någon gång skulle slippa säga saker två och tre gånger åt mina barn på morgonen. Idag var en sådan morgon då jag fick upprepa och upprepa tills det bara blir kortslutning!!!!!

Elliot tömmer sanden från sko nr 1 på våran hallmatta. Snälla kan du inte gå ut och tömma skorna! Och i nästa ögonblick töms sko nr 2 även den på hallmattan Garrgh!!

Nåja vi kom iväg i hysad tid men nu fick inget annat hända för att kunna hålla tidtabellen.

När vi kommer fram till skolan märker Elliot att han fryser om händerna eftersom han tror det är sommar och inte har tagit på sig några vantar. Inte vill han heller åka tillbaka hem för att hämta ett par eftersom han då skulle bli försenad. Det är bra att han är så plikttrogen vad gäller skolan; )

Lukas har då satt sig typ mitt på skolgården eftersom han upptäckt att fröken Lena fortfarande är borta och de har en vikarie som han idag bestämt inte duger. Efter lite om och men kommer vi fram till dagis dörr och när jag öppnar den så vem sitter i hallen om inte vikarien... Nåja vi gick in och nu var väl vikarien ok men alla hans kompisar var som ett tomrum i universum. Tänk att komma på jobbet och alla roliga arbetskompisar är sjuka, not very nice! Men eftersom våra barn även har bra sidor så gick lämningen tämligen smärtfritt.

Upp på cykeln och iväg mot jobbet. Måste erkänna att jag hade lite svårt att släppa det där med sanden på mattan. Hmm... Men efter ett tag insåg jag att who cares om vi har lite sand på mattan. Vi har nog ungefär lika mycket inne vid den här årstiden och hur ska det inte bli innan gräsmattan är klar vid nya huset. Bäst att vänja sig! Vilken tur att vi har en groventre!!



Bästa skruttungar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0