VAB

...eller vård av barn. I går diskuterade jag vård av barn med en kompis samt min man. Vi kom fram till att VAB är rätt bra. 

Man får en paus i vardagen. När ungarna inte längre är så små att man måste ligga med dem i soffan hela dagen, utan man kan göra en massa annat när de snällt ligger i soffan och vilar upp sig. Som idag till exempel snurrar mina tankar kring baka, städa, ordna papper kanske fixa lite utomhus. Sedan kan man med gott samvete, när maken anländer ta sig en tur till stallet. Det goda samvetet ligger i att jag varit hemma och umgåtts med mina barn hela dagen. Varit till hands för de små. Tänk att vara hemmafru jämt! Tror jag hade njutit kanske en vecka eller två, sedan vill jag arbeta. Jag älskar att arbeta och fixa med en massa saker, träffa människor både kollegor som brukare.

Tänk vad konstigt att man alltid ska längta efter det som man inte har istället för att vara glad för det man har!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0