Tiden går...

..och vardagen består.

Lite ovant det här med att blogga igen. Man glömmer lätt bort sina vanor.
Eftersom namnet på min blogg antyder på viss koppling till hästar så har jag även tänkt förhålla mig så mycket som möjligt till den kategorin.

Vad har då hunnit hända i mitt hästliv...

Rio har besökt hästttandläkaren. Han var mycket fin i munnen. Bara någon liten pigg som fick raspas ner. Vi får hoppas att han fortsätter vara det. Han är väldigt fin och mjuk i munnen när man rider honom. Tror nog faktiskt inte att jag någonsin suttit på en häst som är så fin i handen.

Vi har hunnit träna för tränare och det verkar som att små poletter trillar ner var dag för både mig och Rio.

Tävlingsdebuten planeras in till juli. Då har vi (stora) hemmatävlingar (lokal-nationell). Tycker det är lämpligt att debutera på hemmaplan. Då kan vi träna så mycket vi vill på tävlingsbanan, framridningen, se domarkurerna, staketet, blommor etc. Vilken klass vi debuterar i beror helt på hur träningen fram tills dess går. Jag har en tanke att inte visa honom innan det känns bra. Sedan kan det gå åt pipsvängen ändå men vi ska åtminstone ha skapat så bra förutsättningar som möjligt.

Vad gäller tävlandet så har jag sattit upp ett drömmål att arbeta mot. Men med tanke på att Mr R inte är kontinuerligt tränad så lång tid än så vill jag vara väldigt flexibel. Beroende på vår utveckling men också hans förmåga att växa i tid och otid. Rackarns häst som inte bara kan växa färdigt typ nu.

Har även fått en förfrågan om att engagera mig i min förenings tävlinssektion. Det är altid hedrande att bli tillfrågad till en förtroendepost i en förening. Yrkesskadad som jag är så hade jag givetvis en hel del frågor till valberedningen. Jag har inte ännu tackat ja men så mycket kan jag avslöja att jag är positivt inställd. Ska bara få lite mera info för att kunna ta det slutliga beslutet.

Tror det var allt för denna gång, Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0