Grillning och en krossad ruta ;)

I kväll har jag stått för grillningen. Händer inte särsklit ofta. Som de flesta vet är grillning något männen gärna tar sig an. Men i kväll tyckte jag att det är min tur att få prova grillen. Det gick faktiskt riktigt bra. Men vad jag inte förstår är att männen inte hinner med annat medans de grillar. Nåja i bästa fall hinner de smutta på en kall öl och småprata med grill assitenten (oftast granne eller inbjuden matgäst). Men när vi kvinnor grillar då händer det minsann saker; grilla, fixa med potatis, lösa världsproblem och samtidigt lugna barn som busar eller trösta någon som gjort sig illa. Tänk vilken tur att man är född till kvinna ;) Nåja männen är oxå bra att ha med alla deras bra och dåliga sidor. Man blir nog rätt komplett tillsammans.



Tidigare i dag hade maken min hittat på en rolig grej han skulle köra med killarna. Han placerade ut små mål och A4 ark på en vägg. A4 arken var värda olika många kronor om killarna träffade dem med en fotboll. Hans tanke var att de skulle få tjäna ihop lite glasspengar. Till en början gick det bra. Dock lyckas E tjura till och får gå in så att lillebror och KJ kan slutföra leken. Jag går in till E på hans rum och pratar om vad som hänt. Medan vi pratar låter det som om att någon sparkar omkull ett av de små målen. Jag tänker inte mer på det men efter ett tag kommer L in och säger att PAPPA sparket sönder en fönsterruta. Va!!!! Visst det var en rolig grej för småkillar men kanske ska fullvuxna karlar hålla sig ifrån den roliga grejen ;)



Kommentarer
Postat av: Anna

Huset som byggs på våran baksida ska bli falusvart, blir säkert jätteläckert, blir en vanlig husdel och en funkisdel. Ni har ju ett tag kvar att fundera =)

2008-07-28 @ 09:21:17
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: MIa

Hallå, krossa rutor får man ju inte göra ;)

2008-07-28 @ 21:17:33
URL: http://knasboll999.bllogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0