Att få finnas till...

När jag får för mycket press på mig rinner bägaren över och jag får migrän. Det är det mest otäcka sjukdom jag varit med om. Man får ont i huvudet och det går inte över om man inte tar rätt medicin. Jag blir rent utsagt rädd. Efter en sådan här attack blir man väldigt ödmjuk och glad över att bara få finnas till, att min tid på jorden med min familj ännu inte är ute.

På söndag kväll (efter en attack) legade jag i sängen och bara kände efter hur fantastisk människokroppen är.  Där legade jag avslappnad och bara genom att sända en tanke kan jag vicka på min lilltå. Tänk vad häftig varelse människan är! Det är nog den minsta och mest simpla rörelse vi kan göra, vifta på lilltån. Tänk då hur komplext allt det övriga är. Vi kan tom göra flera svåra koordinationer samtidigt.

Tänk vad härligt att få finnas till, här och nu!



Här har den lilla komplexa människan format en liten lerkaka ;)


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh urs det låter hemskt. Tur man inte har några sådana problem, även om de för med sig en viss god tanke. Jag har bara alla mina andra problem att tänka på huvva

Träffade din medryttare idag, verkar trevlig!

2009-12-01 @ 17:28:02
URL: http://vibyggeretthus.blogg.se/
Postat av: Anna

Migrän är inge kul.. men det har blivit min vardag! Jag har levt med migrän sedan jag var 14 år - nu 25år! Det sitter i flera dagar och det man kan göra är att lägga sig under täcket och måste man på toa tar man på sig solglasögon!

2009-12-09 @ 11:06:16
Postat av: Christin

Grattis på födelsedagen idag! Hoppas du får en fin dag, kram!

2009-12-13 @ 12:17:27
Postat av: Nina

Fy, vad läskigt! Hoppas det dröjer länge till nästa gång.

2010-01-06 @ 23:24:04
URL: http://www.dorado.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0