L varför gör du så här mot mig!!!

Imorse brann mina proppar, igen. Trots att jag varje morgon börjar med att i dag ska det här gå bra och vi har inte bråttom någonstans. Tänder taklampan hos L när jag går på toa. Kryper sedan ner vid honom, masserar hans rygg och väcker honom på mjukaste möjliga sätt. Hjälper E med frukost. Går in igen till L, inget livstecken, kittlas lite. Inget händer. Tar upp honom, klär på honom. Ja, jag vet han är sex år! Fel strumpor, fel byxor!! Byter ut dessa på med de nya. Han går till köket, trodde jag. Där gör han en skarp höger sväng och lägger sig i soffan Då kommer det....

Jag håller i en matsked, den far i golvet samtidigt som jag uttrycker:

- L VARFÖR gör du så här mot mig!!!

Jag har många gånger förklarat att mamma måste hinna med bussen och att mitt jobb börjar en viss tid likt hans skola. Då vänder det. L förstår allvaret och återigen kommer vi iväg "i tid". E däremot är exemplarisk. Vaknar innan jag hinner säga god morgon, klär på sig, äter, borstar tänderna och frågar sedan:

- Mamma kan jag gå till skolan nu?

Tänk så olika de kan vara, och tänk att man älskar dem båda för just de personligheter de är!!
Är det någon som känner igen sig och kan ge mig dyrbara tips?

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej! Hoppas allt är bra med er? =) Tänkte höra med dig om du vet om Juniorprogrammet ni ska ha på söndan är öppet för alla? :D Jag vill nämligen rida det :D Får vi bo hos er då? :D Kramar i massor

2009-01-14 @ 12:47:40
URL: http://knasboll999.blogg.se/
Postat av: karro

Du, det hör nog till åldern. Vi har en likadan här i huset. De lever i sin egen lilla värld. Man får tjata tills man blir gråhårig, men de blir ju äldre snart;-)

2009-01-16 @ 15:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0