Varför kan jag inte...

I onsdags när stora M gick i skrittmaskinen så lyckades han väldigt fint skala av en sko.
Fick kratta igenom hela skrittmaskinen innan jag hittade skon.
Hoven är hel och skon är rak = goda förutsättningar!

Borde vara en enkel match att bara spika på den. 
Eftersom jag haft  häst i 11 år och haft en tappsko så har jag inte ansträngt att lära mig det här med tappskor.
Nu har jag haft stora M mindre än ett år och det känns som att han haft minst 11 tappskor.

Givetvis måste jag prova ialla fall.
Börjar med att försöka pilla ur två söm som sitter kvar i hoven.
Gah!!

Har inte rätt grejer.
Blir frustrerad.
Jag känner mig som ett enda stort Miffo.

Jag har verkligen inte tålamod med dåliga grejer eller saker jag inte kan eller ens har fallenhet för!

Men imorgon kommer hovis och räddar oss, Tack!
Och sedan har jag anmält mig till en tappskokurs! Kan ju vara bra att kunna om utifall att...



Kommentarer
Postat av: Beffa

Jag vill också gå tappskokurs. Vars annordnas den och hur anmäler man sig? :)

2009-11-20 @ 01:58:07
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh.. Är det inte sadlar eller skador så är det skor! Nåväl, det är ju lätt åtgärdat. Jag kan inte heller slå i tappskor, även om alla säger att det är lätt. Jag vågar helt enkelt inte lita på att spikarna går åt rätt håll.

Det känns som att underlaget som är nu verkligen bäddar för lösa skor. Urs...

Tur det finns bra hovslagare som kan komma på momangen!

2009-11-20 @ 09:43:29
URL: http://vibyggeretthus.blogg.se/
Postat av: Akilles matte

Att slå i tappskor är nemas problemas, efter kursen fixar du det galant!

2009-11-23 @ 13:10:38
URL: http://akillesafpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0