Kan själv...

Idag har jag använt den länge önskade dragkroken.  

Jag har flyttat hästen jag rår om till tävlingsplatsen. 

Så länge jag kan minnas har jag kört själv med häst och släp.
Dessutom har jag de senaste åren även lastat på och av hästar ensam.

När jag kommer fram till tävlingsplatsen parkerar jag ekipaget.
En trevlig man kommer fram till mig.

- Är du ensam?
- Ja.
-Har du ingen medhjälpare med dig?
- Nej, det är så ont om medhjälpare som vill vara i stallet en fredagkväll.

Jag lastar ut jättehästen.
Lastar ur alla saker.
Parkerar släpet.
Till och med backar.
Gubben hjälper mig med att visa hur långt det är kvar till staketet.
Tack!

Jag snart är 35 år gammal.
Och jag kan själv! 


... Men visst saknar jag en medhjälpare ibland...




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0