Lindor vs. skydd

Jag tycker att det är absolut finast att ha rena fina vita benlindor till träning och tävling. Det som är mindre roligt med vita benlindor är att de måste tvättas genast annars är de ju inte längre vita. Eftersom mina vita benlindor börjar ha några år på nacken så tänkte jag prova ett nytt koncept med vita benskydd som bara används vid träning och tävling just för att de ska förbli vita. Min man tyckte detta var en utmärkt idé eftersom skydd inte behöver tvättas lika ofta som benskydd=mindre slitage på våran tvättmaksin. Å skydd lär jag inte tvätta hemma utan det får bli i stallet.

Så i lördags fick Rio fina nya fluffiga skydd. Vi invigde dem lagom till träningen för Bissan på söndag. Tyvärr glömde jag kameran i stallet så en googlad bild får visa hur benskydden ser ut.

Vad föredrar ni andra benskydd eller lindor?



Kommentarer
Postat av: emily

Jag har såna där fast svarta som vardagsskydd, jättebra! Fast Ellas är nästan små på bakbenen, trots strl L...

2011-02-14 @ 11:02:43
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: emily

Såna har jag fast svarta som vardagsskydd :-) gillar du dom?

2011-02-14 @ 11:03:17
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: Ou

Till Emily

De var i minsta laget i strl L men jag tänkte att när "fluffet" lägger sig och resåren töjer sig så blir det nog perfekt ;)

2011-02-14 @ 15:29:04
Postat av: emily

Oj, råkade visst posta två kommentarer :-)

2011-02-14 @ 17:39:19
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: Anna

Trevligt att du är tillbaka på bloggen igen =)

2011-02-14 @ 20:04:26
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Åse

Ilion lindar vi, nästan varje ridpass. Oftast fleecelindor med padd under, har även vita som är kombinerade fleece och elastiska som jag gillar. Men drömmer om vita catago-skydd, men är rädd att de ska vara fula efter bara några gånger. Vitt är så otacksamt.

2011-02-14 @ 21:21:48
Postat av: Bettan.

Jag rider så mycket ute i alla väder så jag röstar på skydd, däremot är det snyggt med lindor, men jag är ju hoppjerka så jag har inte så ofta vitt dock. Mer marinblått och grått :) Dom kan man använda ett par gånger innan de blir riktigt fläckiga

2011-02-23 @ 08:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0